Saturday, February 26, 2011

Nasi Lemak:::The Best Breakfast Ever:::Anjung Sri Wangsa


Selamat Pagi semua. Adakah anda telah bersarapan?

Apakah sarapan yang anda ambil hari ni? bagaimana pula kandungan nutrisi dalam sarapan anda?? Kalori?? Serat?? gula??

hehe, saya hanya bergurau, sebenarnya saya bukanlah seseorang yang arif tentang nutrisi makanan serta kandungan lemak bagi sesuatu makanan tu. Tetapi, hari ini, saya bersarapan dengan sebungkus nasi lemak. hehe(bujang kan, makan nasi bungkus je la).

Sila lihat gambar, jika nasi lemak tu boleh di fotostat, semestinya saya fotostat untuk menikmatinya sekali lagi. Melihat gambarnya pun dah membuatkan saya terliur buat kali kedua. hehe. Tapi, ingin saya tegaskan, memang nasi lemak pagi ni is da best among among da best lah. Mang meletop.

Jika anda pernah datang ke Ampang, di Taman Putra Sulaiman yang dikenali dengan kawasan korea ni, ada sebuah kedai makan bernama Anjung Sri Wangsa. Memang nasi lemak kt sini cara habis. Memang jadi kegemaran saya untuk bersarapan di sini. Lebih-lebih lagi dengan pelbagai pilihan lauk yang ada di kedai makan ni untuk diselitkan bersama nasi lemak kt sini. Saya rasa anda patut datang mencubanya sendiri.

Anda bayangkan, nasinya yang memang lemak, seolah-olah menggunakan kelapa yang terbagus, rasanya ckup lemak, pejal dan nasinya juga gemuk2 (beh la sebab sedap kunyah kalau nasi gemuk ni-Bagi saya la). Bilisnya rapuh, tidak keras dan tidak pula kenyal. Dengan sambal yang ckup pedas serta manis juga masinnya. Ditambah pula dengan telur mata serta lauk tambahan iaitu sambal sotong plastik yang semestinya membakar selera, ummpphhh...

Kalau anda nak tahu, di Anjung Sri Wangsa ni, makanan dia memang the best la kalau masakan original orang melayu. Dek kerana berdekatan dengan ofis saya, setiap hari, kami satu ofis selalu lunch di situ. Memang boleh dikatakan sebagai pelanggan tetap la. Kalau ada function kt ofis pun kitorang tempah dari Anjung Sri Wangsa tu.

EEmmmm, rasanya tak habis jika ingin bercakap tentang makanan kat situ yang sedap habiss, licinnn....ha3. Apa-apa pun, yang semestinya, perut kita kenyang dan hati kita senang tanpa sebarang penyakit. Makan, makan juga, kesihatan mesti dijaga.

Sekian dulu untuk post kali ni.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment